Rok 2016/2017

Dzień 30 września 2016 roku to po raz kolejny w naszej szkole Dzień Tabliczki Mnożenia.

Uczniowie naszej szkoły przygotowywali się do tego szczególnego dnia przez kilka dni poprzez: wykonywanie plakatów z tabliczką mnożenia, ćwiczenia tabliczki. Podczas VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia odbyły się turnieje klasowe mające na celu wyłonienie najlepszych uczniów w danych klasach. Miały one różne formy poprzez przepytywanie tabliczki mnożenia na żywo po udział w konkursach internetowych na różnego rodzaju platformach edukacyjnych. Działania te wyłoniły „Klasowych Mistrzów Tabliczki Mnożenia”:

Klasa IV – Magda Frankowska

Klasa V – Szymon Grabski

Klasa VI – Hanna Gonera i Julia Antoniak

Następnie odbył się turniej szkolny , który wyłonił Mistrza Tabliczki Mnożenia w naszej szkole, którym została uczennica klasy VI Julia Antoniak, na 2 miejscu uplasowała się Roksana Bednarek (klasa V), a 3 miejsce przypadło Hannie Gonera (klasa VI).

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Uczniowie podczas takiego dnia poznali inne formy „zabawy” z tabliczką mnożenia!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dzień 30 września 2016 roku to po raz kolejny w naszej szkole Dzień Tabliczki Mnożenia.

Uczniowie naszej szkoły przygotowywali się do tego szczególnego dnia przez kilka dni poprzez: wykonywanie plakatów z tabliczką mnożenia, ćwiczenia tabliczki. Podczas VI Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia odbyły się turnieje klasowe mające na celu wyłonienie najlepszych uczniów w danych klasach. Miały one różne formy poprzez przepytywanie tabliczki mnożenia na żywo po udział w konkursach internetowych na różnego rodzaju platformach edukacyjnych. Działania te wyłoniły „Klasowych Mistrzów Tabliczki Mnożenia”:

Klasa IV – Magda Frankowska

Klasa V – Szymon Grabski

Klasa VI – Hanna Gonera i Julia Antoniak

Następnie odbył się turniej szkolny , który wyłonił Mistrza Tabliczki Mnożenia w naszej szkole, którym została uczennica klasy VI Julia Antoniak, na 2 miejscu uplasowała się Roksana Bednarek (klasa V), a 3 miejsce przypadło Hannie Gonera (klasa VI).

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Uczniowie podczas takiego dnia poznali inne formy „zabawy” z tabliczką mnożenia!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Nauczać innych to wielka odpowiedzialność, 
zatem szanujmy tych, którzy to robią!


 

Tegoroczne Święto Edukacji Narodowej jak zwykle zgromadziło w szkole 14 października 2016 roku uczniów, rodziców i oczywiście nauczycieli oraz gości. Tym razem uczniowie z kółka teatralnego w humorystyczny sposób zaprezentowali pokaz mody nauczycielskiej. Były życzenia, śpiewy, kwiaty.

Uroczystość stała się jeszcze bardziej podniosła, ponieważ tego dnia pierwszoklasiści poprzez ślubowanie stali się pełnoprawnymi uczniami 
i czytelnikami Szkoły Podstawowej w Cieszynie. 
Pamiętano również o pierwszym powojennym kierowniku, Albinie Raku i złożono kwiaty na jego mogile.

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Jak wyplątać się z sieci?

 

Wychodząc naprzeciw problemom uczniów z bezpiecznym poruszaniem się po Internecie 07 października 2016 roku w naszej szkole z inicjatywy GOPS zostały zorganizowane warsztaty profilaktyczne pod tytułem „Zaplątani w sieci”.

Na początku zajęć uczniowie doskonalili umiejętność współpracy, odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie zadania. Pani trener Magda z Krakowa pozwoliła uczniom  na samodzielne wnioskowanie, dlaczego tak długo zadanie nie jest zakończone.

Kolejnym etapem była rozmowa na temat tego, czego szukamy w Internecie. Okazało się, że większość uczniów korzysta z portali społecznościowych i nie zawsze zwraca uwagę na to, co tam zamieszcza. Dzieci dowiedziały się, jaką pomoc i od kogo mogą uzyskać w razie zagrożenia w sieci.

Warsztaty zostały przyjęte z wielkim entuzjazmem, a wykonanie końcowego zadania wywołało ogromną radość i zadowolenie ze wspólnej pracy.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Szkoła Podstawowa w Cieszynie pozdrawia z Dżungli

Współpraca Szkoły Podstawowej w Cieszynie z prof. dr hab. Dariuszem J. Gwiazdowiczem rozpoczęła się kilka lat temu. Jej nadrzędnym celem jest pokazanie dziecku wartości i piękna znajdującego się na wyciągnięcie ręki w cieszyńskim krajobrazie lasów, pól, jak i tego odległego wyobraźni dziecięcej, ukrytego w różnych zakątkach kuli ziemskiej. Wspólnie pracujemy nad pobudzaniem ciekawości i zainteresowań, pokazaniem możliwości poznawania i podziwiania cudów natury.

Okazją ku temu są liczne naukowe podróże profesora, które ujęte zostają w konkretne, działania Szkoły. Niedawno, bo w lutym, uczniowie wirtualnie odwiedzili Antarktydę i dzięki gościnności Stacji badawczej Arctowskiego mogli uczestniczyć w telekonferencji. Dziś, 11 października o godzinie 10.00 udaliśmy się w kolejną podróż, tym razem z Cieszyna do Peru, a dokładnie do niemieckiej stacji badawczej leżącej w samym sercu dżungli- Panguana. To niezwykłe, że w tropikalnym lesie o godz. 3.00 w nocy tamtejszego czasu wita nas przyjaciel szkoły- Pan profesor we własnej osobie.

Dzieci przygotowywały się do tej „podróży” od początku roku szkolnego. Najpierw poznały autobiografię związanej ze stacją i ocalonej w katastrofie lotniczej Juliane Koepcke- na podstawie książki „Kiedy spadłam z nieba”. Następnie szukały informacji o kulturze i zwyczajach Peruwiańczyków, klimacie, faunie i florze kraju nad Ukajali. Na koniec wykonały prace plastyczne i przygotowały stroje narodowe, w których uroczyście dziś powitały Profesora.

I zaczęła się uczta naukowa. Wnikliwych pytań było wiele, a udzielane odpowiedzi to bogactwo informacji z pierwszej ręki i na żywo. Wśród nich nie mogło zabraknąć słynnego „Czy ryby śpiewają w Ukajali?” albo „Czy przy stacji nadal rośnie drzewo puchowca?” Pan profesor na to pytanie odpowiedział: „Puchowiec tworzy logo stacji badawczej, rośnie praktycznie przy samym budynku. Jak się spotkamy, to wam pokażę, jaki to jest potężny pień. Na zdjęciach widać koronę tego puchowca.”

Inne pytania dotyczyły m.in. dżungli, np. „Jakie zmysły najbardziej porusza spotkanie z lasem tropikalnym – dźwięki, zapachy czy kolory?”, „Dlaczego naukowcy badają tam właśnie motyle?”. Odpowiedź brzmiała: „Wszechobecny jest zapach zgniłej ziemi ze względu na wysoką wilgotność powietrza i wysoką temperaturę. W polskim klimacie taki zapach jest niespotykany. W dżungli słychać niepowtarzalne i niepodrabialne dźwięki, pomaga mi je poznać i nazwać niemiecki kolega ze stacji badawczej. (…) W lasach tropikalnych jest bardzo dużo motyli. Te duże motyle są już dosyć dobrze poznane. Są też malutkie, których jest bardzo dużo, takie maciupeńkie. Naukowcy, którzy tutaj ze mną pracują, łapią te motyle w zastawione pułapki. Potem się okazuje, że niektóre z nich nigdy wcześniej nie były znane, nie mają swojej nazwy i trzeba te nazwy wymyślić.”

Dowiedzieliśmy się również, że w dżungli „maczeta jest przedłużeniem ręki. W liściach żyją skorpiony, węże, jadowite pająki. Gdybym w tej ściółce miał coś grzebać, żeby coś znaleźć, to mógłbym być narażony na to, że mnie użądli jakieś zwierzę. Jak się coś robi, to się robi to właśnie maczetą. Podnosi się gałązki, bo na gałązkach są też jadowite pająki i dlatego maczeta jest taka przydatna.”

Uczniowie zadali jeszcze wiele interesujących pytań, na które profesor odpowiadał z wielkim entuzjazmem.

„TelePeru” zbudowało niezapomnianą atmosferę, która skupiła uwagę dzieci, przeniosła je w tajemniczy świat tropikalnej dżungli. Pozostawiła nie tylko wiadomości, ale i niezapomniane przeżycia.

To była kolejna, pouczająca, nietuzinkowa lekcja, za którą dziękują prof. dr hab. Dariuszowi J. Gwiazdowiczowi uczniowie wraz z nauczycielami. Z niecierpliwością czekamy na kolejną podróż. A który to będzie kontynent?

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Projekty

 80- w roku szkolnym 2016/2017 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną „Książka oknem na świat”

 

 

Prowadzimy jawny rejestr zbiorów danych osobowych

 

 

8 -W roku szkolnym 2015/2016 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną ,,Listy budują więzi"

 

 

530- W roku szkolnym 2014/2015

i 2015/2016 Szkoła realizuje innowację pedagogiczną  „Kultura słowa tarczą bezpieczeństwa”